作家紹介

森 雅樹

MORI MASAKI

1969年生まれ 滋賀県在住 2016年から「やまなみ工房」に所属  現名古屋デザイナー学院にて、グラフィックデザインを学ぶ過程で、ジョン・ケージの手になるコンサートに出席し、アメリカ実験音楽に興味をもつ様になる。その後、音響空間の可視化を目指し、現在進行形のドローイング作品としては、アンダーグラウンド/サイケデリック・ロックのもつ空間の拡がりを元にした「地歌」シリーズ。ジョン・ゾーン等のポスト・モダン音楽のブロック化した音像を表した「ギグ」シリーズ等がある。その、ハンス・ベルメールから宮西計三を思わせる神経質な線によるドローイングは、長い闘病生活による存在不安の亀裂をも表出している。

Born in 1969, residing in Shiga Prefecture and a member of ATELIER YAMANAMI since 2016. Studying graphic design at Nagoya Designer Gakuin, Mori was given the opportunity to attend one of John Milton Cage Junior’s concerts, which is when he became interested in experimental music. Aiming to visualize acoustic space, Mori started a series of drawings called the ‘Jiuta’ which is based on underground/psychedelic rock music. He also created a series called ‘Gig’ which expresses sound images of post-modern music, such as John Zorn, in block form. Mori’s drawings are filled with sophisticated lines that are reminiscent of Hans Bellmer and Miyanishi Keizo and symbolizes the anxiety he has developed over his long struggle with illness.

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